از مهمترین مهارت هایی که یک مدیر سالن زیبایی باید به آن مسلط باشد، مهارت جذب و وفادار سازی مشتریان سالن و آرایشگاه است.یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی رسید، بله قطعاً شکست خواهید خورد
آیا ایدههای بازاریابی شما برای سالنزیبایی به پایان رسیدهاند؟ اگر اینطور است؛ ما در مجموعه آپ ریمو در طی سلسله مقالاتی، روشهای بازاریابیِ آفلاین و آنلاین سالن زیبایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد و همواره آمادهی ارائهی کمکهای تخصصیتر به شما نیز هستیم.
مساله دیگر اینکه با محیطی تمیز، خوشبو و مرتب روبهرو شود که با ظرافت تمام طراحی شده و اجزای آن کنار هم قرار گرفتهاند. حال، احساس او را در برخورد با یک سالن زیبایی کثیف، نامرتب و گرم در نظر بگیرید و تصور کنید که این عوامل چقدر در تبدیل شدن او به مشتری دائم شما موثر است
در ادامه با آپ ریمو همراه باشید
هر چقدر به اخلاقیات پایبند باشید این مساله را مشتریها خواهند فهمید و برایشان مهم است مشتری فقط برای انجام دادن فیشیال پوست پیش شما نیامده او باید از شما حس هوب نیز بگیرد چرا که حداقل ماهی یکبار و 2 ساعت پیش شماست بقیه با شماست چطور او را راضی نگه دارید
سعی کنید رابطه شما با مشتری در یک چهار چوب تعریف شده باشد، نه خیلی دوستانه نه خیلی سرد چون خیلی از آرایشگرها، تصور میکنند هرچه بیشتر با مشتری صحبت کنند او بیشتر خوشش خواهد آمد اما این کاملا غلط هست.
در ابتدا چند سوال از مشتری بپرسید و او را این طور جذب کنید
اشتباه بزرگی که مدیران مخصوصاً در زمان استخدام پرسنل مرتکب می شوند این است که در زمان جذب پرسنل تنها بر روی کار و کیفیت کار آرایشگر تمرکز دارند و مهمترین مسئله که مهارت های ارتباطی و ویژگی های شخصیتی آرایشگر است را کاملاً نادیده می گیرند
instagram.com/up.microblad
پاک کردن راحت تتو و همچنین آنزیم تراپی و پاکسازی و فیشیال اختصاصی پوست در رشت
09200786766
از چه خدماتی تا به حال استفاده نکرده اند؟
تعداد دفعات مراجعه به سالن ما چه مقدار است؟
در چه زمان هایی برای دریافت خدمات به سالن ما مراجعه می کنند؟
مقدار هزینه ای که برای دریاف خدمات دوست دارند پرداخت کنند چقدر است؟
آیا از خدمات همکاران استفاده کرده اند؟
از چه طریقی با ما آشنا شدید؟
این همیشه برای من جالب بوده از کنار هر گل فروشی میگذرم بوی خوش گل روحم را تازه میکند در کار ارایشگری نیز ابتدا باید ویترینتان که خودتان هستید زیبا و خوشبو باشد این مساله زیبایی را جدی بگیرید موی اراسته عطر خوب تاثیر بسیاری در جذب مشتری میشود.خودتان دوست دارید به سالنی وارد شوید که گردوخاک دارد یا موهای بهم ریخته پرسنل را تحمل کنید پس این حق را به مشتری خود نیز بدهید و با اینکا هم به هود احترام گذاشته اید و هم جذب بیشتر مشتری دارید
چرا مشتری سالنم کم شده؟
اصلا مشتری ندارم
چگونه مشتری تاتو بدن جذب کنیم
چه کارهایی رو برای ارتقا و افزایش مشتری سالنم باید انجام بدم؟
چه آموزش هایی رو باید برای مدیریت و برند سازی سالنم ببینم؟
قیمت گذاری مناسب داشته باشید
بهره مندی از پرسنل مجرب
نقش اینستاگرام و وب سایت در جذب مشتری
داشتن آتلیه در سالن و آرایشگاه
پذیرایی مختصر
ارائه نمونه کار ها و تایدیه ها
داشتن هدیه ای ماندگار
ذخیره مشتری
دقیق و منظم باشید
سخنرانی نکنید
پیگیری کنید
کاری کنید که مشتری خودش را زیباتر ببیند
استفاده از پکیج خدمات
حتما حداقل یک ربعی را برای دادن مشاوره به مشتری در نظر داشته باشید زمانی که مشتری قصد دارد به جای دیگری برود شما با دادن مشاوره باید به او کمک کنید تا با آگاهی به آنجا مراجعه کند. شاید فکر کنید چرا باید این کار را بکنیم زمانی که مشتری نمیخواهد از خدمات ما استفاده کند؟ شما باید به موضوع طور دیگری نگاه کنید، زمانی که شما به مشتری بالقوه مشاوره میدهید او حس می کند که شما برای او ارزش زیادی قائل هستید
اینستاگرام بهترین گزینه برای افزایش مشتری آرایشگاه های زنانه و سالن زیبایی محسوب میشود. یک پیج ایجاد کنید و محتوای خوبی را در آن به اشتراک بگذارید. نمونه کارها، فضای آرایشگاه، تصاویر قبل و بعد از آرایش یا تغییر رنگ مو را در این پیج به اشتراک بگذارید. جدای از اینها روی تولید محتوای آموزشی هم سرمایهگذاری کنید. مثلاً ویدیوهایی در خصوص کوتاهی مو در خانه، یا نبایدهای آرایش کردن، روشهای تقویت مو و غیره بسازید. این ویدیوها مشتریان بالقوه زیادی را جذب میکنند.
شما میتوانید آمار بازدید صفحه و اطلاعات کاربرانی که از صفحه اینستاگرام ارایشگاه بازدید کردهاند بهراحتی تجزیهوتحلیل کنید! این دسترسیها مدیریت صفحه اینستاگرام را آسان میکند و قطعاً عملکرد شما را بهبود خواهند بخشید.
راز تبلیغات موفق در این است که به ازای پولی که صرف می کنید راه های نویدبخشی به وجود بیاورید. اگر این طور شود، به شما کمک می شود پیامی را بدهید که نه تنها نظر مشتری را جلب کند بلکه ارزش محصولی را که به او پیشنهاد می دهید را هم به خوبی نشان دهد.
ایجاد حس خوب در مشتری
زمانی مشتری از کار شما راضی خواهد بود که احساس کند زیبا است در غیر این صورت کار شما را هم بد میداند و به جایی دیگر مراجعه میکند.
پس به عنوان راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه، اگر قرار است مشتری از کار شما راضی باشد و به سمت شما بازگردد اول باید از چهره خود راضی باشد و ایجاد این حس وظیفه شماست
این مهمترین بخش کار شماست
روح یک زن
ما به شما اهمیت میدهیم
استقبال از فضای آرام
مرکز زیبایی …….. در ………..، به شما کمک میکند خوب ظاهر شوید
شما لیاقت چیزی جز بهترینها ندارید
موهای شما به من احتیاج دارند
بیایید زیبا شویم
زیبایی شما حرفه ماست
اینجا اتفاقات خوبی میافتد